Se minun viimeinen kilpailuni.
Minä olen ollut aina sitä mieltä että kilpaileminen on lopetettava kun on huipulla...
Siis kirjaimellisesti... Syötetunturin huipulla..

Oli taasen mielenkinntoinen juoksutapahtuma, ja meni jotkut lujaakin....
Vai mitämieltä olette, kymppi 31.30 ja maali on Syötetunturin päällä!:
Josphat Menjo  31.30
Lewis Korir       31.54
Peter Kibet       34.11
Parhaana Suomalaisena Kimmo Kymäläinen 36.52
Kauppilan Jukka 55 v. tosikovaan aikaan 38.36 (ikätasoituksella 32.24)

         Kova Kenialaiskolmikko miesten kolme nopeinta.
Naisissa  parasta vauhtia piti.
Perile Nengampi  37.05
Sarah Kiptoo        38.36

                       Naistensarjan pokalistit.

                        Oma sarjani.
Oma juoksu  vei aikaa 44.50 eli pari minuttia edellistä vuotta kauemmin, mutta tulin kyllä jyrkimmätkin mäkiosuudet juosten josta olen hyvin tyytyväinen..
Hienoa oli että Tuiskun Kauko oli mukana tässä minun viimeisessä kisassa.
Kauko on ollut koviin kilpakumppaini täällä Pohjois-Suomessa, näissä vanhemmissa ikäluokissa kilpailessa.

                                   Pöydällinen kovaa kuntoa.
             Tulokset                                                                        Kuvia

Nyt on aika hiukan tarkastella myös omia tekemisiäni:
Olen elämäni aikana juossut kilpaa n. 750 kertaa,
Juoksukilometrejä olen läpytellyt ehkä n. 164 000  kilometriä.
Harjoituspäiväkirjaa olen pitänyt vuodesta 1977
senjälkeisistä tapahtumista tietoa tästä.

Nyt asioita täytyy hiukan 'makustella' ja otta etäisyyttä, ehkä palaan omiin tekemisiini myöhemmin.

Kilpailun voittajan Josphat Menjo perusharjoittelustaan. (Huippukympin kestävyysjuoksu seminaarissa)
Kertoi harjoittelevansa noin 250 kilometriä viikossa yleensä 1800 - 2000 metrin korkeudessa.
Harjoittelussa  juoksu aina loppuakohden kiihtyvänä ja lopussa vauhti alle 3 minuttia kilometri.
Aamuharjoitukset alkavat  kello 6. Toinen harjoitus on kello 10 - 12  ja kolmas harjoitus on noin kello 17.