Hammaskeikka on nyt sitten tehty....

Hintaa sille tuli kaikkiaan 2239 euroa josta kelan osuus 800,81 ja minun maksettavaksi jäi 1438,19 euroa.... Tai jäihän se vielä keske, olis pitänyt noihin puuttuviin takahampaissn tehdä proteesi, mutta se olisi nostanut hintaa vielä noin 2000 euroa, pitää päättää kesällä mihin homman kanssa päädyn....        Katsotaan ensin mitä ne saavat tuon jalan kanssa aikaan, ja joutuuko sen kanssa vielä menemään yksityisesti Oravan Sakarin puheille.

Näin kalliilla hammaskalustolla ei sitten ilmasia hymyjä jaella, hymy jossa hampaat näkyy on sitten 5 euroa, ja Kalle Päätalon romaaneista tuttu selkäkeikkanauru onkin jo 10 arvoinen.

Kalle Päätalo olikin yksi suosikkikirjailijoistani, olen lukenut hänen koko tuotantonsa, hänen kuolemaansa asti. Niistä kuoleman jälkeen ilmestyneistä kirjoista joissa perilliset ja kustantamot yrittävät puristaa viimeisetkin eurot kuolleen selkänahasta eivät jaksa minua kiinnostaa..  Ehkä minua kiehtoo Päätalon kirjoissa juuri se, kun hän kertoo itselleen noloimmat ja arimmatkin asiat niitä kaunistelematta... ..On itsellänikin vähän sama tapa.

Nyt taidan lähteä katsomaan koskikadulle porojen kiihdytysajoja, onhan ne mulle vähän kun sukulaisia.

"Olen tehnyt paljon tyhmyyksiä ja aion tehdä myös vastaisuudessa. Ne ovat elämän suola".   Brigitte Bardot

"Rakastamme elämää, ei siksi että olemme tottuneet elämään, vaan koska olemme tottuneet rakastamaan".  Friedrich Nietzsche