Olen jo vanha mies ja minulla on ollut monenlaisia huolia, yksi niistä on joulu,

joka taasen uhkaavasti lähestyy.

Joulu on minusta turhinta ja typerintä aikaa vuodesta, ihmiset muuttuvat hysteeriseksi ripustelevat kaikenlaista rihkamaa ja valoja ympäri taloa ja ruokaakin ostetaan yhden ylimääräisen pyhän ajaksi ainakin 100 kiloa enemmän kun normaalisti.

Radio ja TV suoltavat typeriä ohjelmia ja huonoakin huonompi musiikki soi päivät pitkät.

Nuorempana olin aina joulunajan tehtaiden vuosiremonteissa, siellä joulunaika meni mukavasti ohi pitkiä työpäiviä tehden.

Myöhemmin olin usein joulunajat matkoilla pakosalla joulumeininkejä,

mutta ne joulunajan matkat on aika kalliisti hinnoiteltuja.

 

Mutta ennen joulua on itsenäisyyspäivä..

Nöyrin kunnioittava hatunnosto heille jotka maallemme itsenäisyyden ovat hankkineet, ja sodanjälkeen maamme jaloilleen nostaneet.

Tämänhetkinen maanjohto tekee kyllä parhaansa, että kaikki saataisiin tuhottua, ja rahat pantua omiin liiveihinsä.

 

Niin se on kun  Boris Palsternak on sanonut ”Elämän eläminen loppuun saakka ei ole lasten leikkiä”.

Olen nyt ollut ’juoksijana’ n.40 vuotta ja aasina yli 61 vuotta, ja tämä elo ei kun muuttuu pahemmaksi ja pahemmaksi.

Nykyään vanhana dementikkona lähes ainoita ilon aiheita on jos löytää silmälasit ennen kun unohtaa, miksi niitä hakee.