Huomenna on sitten vuorossa Lapinläänin juoksukilpailujen ehdoton kunkku Ruskamaraton Levillä.
Itsekkin olen tietysti siellä joukon jatkona, minulla ei vain ole oikein ollut mahdollisuuksia valmistautua kisaan.
Akillesjänne ongelmien lisäksi olen painanut pitkää työpäivää (12-16 t.). Viimeisen kahden viikon aikana olen mm. hieronut 54 eri juoksijaa jotka starttaavat lauantaina Levillä.. Tämä minun työhän on pitkälti papin kanssa yhtenevää, pappikin antaa viimeisen voitelun loppua lähestyvälle kansalaiselle, ja minä ihan konkreettisesti rasvojen kanssa voitelen ruskamaratonille lähtevät juoksijat. (no niin tämä oli taas kerran minun huono puujalka vitsi).
Omaa tulostani voin ehkä hiukan kohottaa tällä keksimälläni sensaatiomaisen hyvällä idealla.
Ihmisen aivothan käyttävät n. 20% hapenotostamme.. Juostessahan ei aivotoimintaa tarvita kun sen verran että reitillä pysyy, ja muistaa juosta, aivoihin menevää verimäärää rajoittamalla jää osa hapesta käytettäväksi lihaksissa..     Älkää siis ihmetelkö jos juoksen kravatti tiukkaan kurkunympärille kiristettynä.

Jonain heikkona hetkenäni olin näköjään luvannut laittaa muutaman kuvan Ounashölkästä, no tästä muutama heikkolaatuinen sellainen kun en niitä joutanut käsittelemään.
Huomenna raahaan läskini jollekkin lähtöviivalle Levillä, se että suoritanko kilpailunomaisen suorituksen vai vain matkan läpi kiertämisen jää nähtäväksi tämän päivän lenkin jälkeen ja huomisen tuntemusten perusteella, mutta viivalla ollaan.